Průběh projektu / Blog

EN Co fundedbytheEU RGB POS - Průběh projektu / Blog

9. 6. 2025 Pravidelné projektové porady jako klíčový nástroj řízení projektu Vzdělání pro budoucnost – Elektromobilita, doprava budoucnosti, udržitelná doprava

 

V rámci projektu Vzdělání pro budoucnost – Elektromobilita, doprava budoucnosti, udržitelná doprava probíhají pravidelné projektové porady pracovních skupin (WP1–WP4). Setkání se konají pod vedením pracovní skupiny WP1 (vedení a projektoví manažeři) v pravidelných intervalech a slouží k řízení projektu, koordinaci činností dle harmonogramu, sdílení informací a zajištění návaznosti všech výstupů. Projekt se v současnosti nachází přibližně v jedné třetině plánované realizace.

 

Pracovní skupina WP2, složená z vyučujících odborných předmětů, se v této fázi projektu zaměřuje na tvorbu elektronických výukových materiálů pro 3. ročník oboru Elektromobilita. Obsahová stránka je připravována českým týmem, následně graficky upravována a konvertována do elektronické podoby, a poté předávána pracovní skupině WP4 k překladu do angličtiny.

 

Současně probíhá příprava Expozice energie, která bude sloužit jako interaktivní výuková pomůcka a popularizační nástroj. Projektová setkání slouží k dolaďování návrhů exponátů, výběru žákovských týmů pro realizaci a plánování financování potřebného vybavení.

 

Skupina WP3, zahrnující vyučující odborného výcviku a studentské týmy, již připravuje školní projekty, které se stanou součástí Expozice energie. Tato část projektu navazuje na práci ostatních týmů, včetně plánovaného gamebooku na téma elektromobility a energií, který vzniká v rámci WP4 a bude rovněž navázán na připravovanou expozici.

 

9. 6. 2025 Regular project team meetings: the key to the success of the Electromobility project 

 

As part of the project Education for the Future – Electromobility, Transport of the Future, Sustainable Transport, regular project meetings are held by the working groups (WP1–WP4). These meetings are organized under the leadership of Working Group WP1 (management and project managers) at regular intervals and serve to manage the project, coordinate activities according to the schedule, share information, and ensure continuity across all outputs. The project is currently about one-third of the way through its planned implementation.

 

Working Group WP2, consisting of teachers of vocational subjects, is currently focused on developing electronic teaching materials for the 3rd year of the Electromobility program. The content is being prepared by the Czech team, then graphically edited and converted into electronic format, and subsequently passed on to Working Group WP4 for translation into English.

 

At the same time, the preparation of the Energy Exhibition is underway, which will serve as an interactive educational tool and a promotional resource. Project meetings are used to finalize exhibit designs, select student teams for implementation, and plan the financing of the necessary equipment.

 

Group WP3, comprising vocational training instructors and student teams, is already preparing school projects that will become part of the Energy Exhibition. This part of the project builds on the work of other teams, including a planned gamebook on the topic of electromobility and energy, which is being developed by WP4 and will also be tied to the upcoming exhibition.

 


26. – 27. 5. 2025 Erasmus+ projekt Elektromobilita: Pracovní návštěva z partnerské školy z Norska

Ve dnech 26. a 27. května 2025 jsme na naší škole přivítali delegaci z partnerské školy v norském městě Odda. Návštěva proběhla v rámci mezinárodního projektu Vzdělání pro budoucnost – Elektromobilita, doprava budoucnosti, udržitelná doprava a zaměřila se na sdílení zkušeností z odborné výuky a koordinaci výstupů.

 

Harmonogram návštěvy a doprovázení zajišťovali převážně členové pracovní skupiny WP1 (Koreš, Chochol) a WP4 (Šímová, Marková). Během prvního dne jsme hostům představili zázemí školy i ukázky praktické výuky oboru Elektromobilita (WP2 a WP3). Návštěva nahlédla do hodin informatiky pana Růžičky a prohlédla si odborné učebny v nové přístavbě školy, kde jim kolega Franta představil historické i moderní měřicí přístroje využívané ve výuce. Kolegové Šimek a Vyhnal (WP2) hostům následně přiblížili praktickou část maturitní zkoušky. Velký ohlas sklidila prezentace studentských projektů; koloběžku zkonstruovanou studenty v běhu předchozího projektu hostům představil kolega Strnad (WP3), dílnami Duklalabs hosty pak provedli studenti spolu s kolegou Petráškem. Studenti hostům ukázali své školní i osobní projekty a také funkční automat na svačiny, jehož software sami naprogramovali.

 

Odpolední část programu byla věnována pracovnímu setkání týmů zapojených do realizace projektu. Diskutovány byly zejména výstupy pracovních skupin WP3 a WP4.

 

Hlavním tématem bylo směřování digitálního gamebooku pro obor Elektromobilita, na jehož tvorbě se budou podílet obě školy, a který bude využíván jak při výuce, tak v rámci interaktivní Expozice energií. Dále byl upřesněn časový harmonogram a organizační zajištění překladu materiálů, které bude probíhat ve spolupráci s norskou stranou.

 

Druhý den návštěvy se norská delegace seznámila s partnerskými institucemi školy. Kolegové například navštívili provozy společnosti E.ON, která je jedním z důležitých zaměstnavatelů v regionu a dlouhodobým partnerem školy v oblasti odborných praxí a spolupráce na obsahu výuky.

 

Těší nás zájem norské školy o naši výuku i studentské projekty a věříme, že tato spolupráce přispěje k rozvoji moderní výuky technických oborů, podpoří internacionalizaci obou škol a umožní vznik dlouhodobého partnerství napříč Evropou.

 

26. – 27. 5. 2025 Erasmus+ project Electromobility: working visit of our partner school from Norway

 

On May 26 and 27, 2025, our school welcomed a delegation from our partner school in the Norwegian town of Odda. The visit took place as part of the international project Education for the Future – Electromobility, Transport of the Future, Sustainable Transport and focused on sharing experiences in vocational education and coordinating project outputs.

 

The visit schedule and accompanying activities were mainly organized by members of Working Group WP1 (Koreš, Chochol) and WP4 (Šímová, Marková). On the first day, we introduced our guests to the school facilities and showcased examples of practical teaching in the Electromobility program (WP2 and WP3). The delegation observed an IT lesson taught by Mr. Růžička and toured the specialized classrooms in the school’s new building, where our colleague Mr. Franta presented both historical and modern measuring instruments used in instruction. Colleagues Mr. Šimek and Mr. Vyhnal (WP2) then introduced the guests to the practical component of the school leaving exam (maturita).

 

A highlight of the day was the presentation of student projects. A scooter built by students during a previous project cycle was presented by Mr. Strnad (WP3). Guests were also guided through the Duklalabs workshop Mr. Petrášek and his students. The students presented both their school and personal projects, including a functional snack vending machine with software they had programmed themselves.

 

The afternoon portion of the program was dedicated to a working meeting of the teams involved in the project. Discussions focused primarily on the outputs of Working Groups WP3 and WP4.

 

The main topic was the direction of the digital gamebook for the Electromobility program, which will be co-developed by both schools and used both in teaching and within the interactive Energy Exhibition. Additionally, the timeline and organizational arrangements for the translation of materials—carried out in cooperation with the Norwegian team—were finalized.

 

On the second day of the visit, the Norwegian delegation was introduced to the school’s partner institutions. For example, they visited the facilities of E.ON, a major regional employer and a long-term partner of the school in the area of vocational training and curriculum collaboration.

 

We are pleased with the Norwegian school’s interest in our teaching and student projects, and we believe that this collaboration will contribute to the advancement of modern technical education, support the internationalization of both schools, and foster the creation of a long-term partnership across Europe.

 


1. 1. 2025 Projekt Vzdělání pro budoucnost – Elektromobilita, doprava budoucnosti, udržitelná doprava startuje

 

Projekt Erasmus+ Partnerství pro spolupráci poskytuje naší škole prostor pro mezinárodní spolupráci s naší partnerskou školou Odda vidaregåande skule/ Odda upper secondary school v Norsku. S tímto partnerem jsme se rozhodli sdílet svoje zkušenosti a společně vyvíjet nové metodiky pro učební obor Elektromobilita a inovovat tak prostředí odborného vzdělávání a zvyšovat úroveň vzdělávání v jednotlivých evropských zemích.

 

Projekt na naší škole:

2024-2-CZ01-KA210-VET-000266645

Vzdělání pro budoucnost – Elektromobilita, doprava budoucnosti, udržitelná doprava

 

Po vzájemné konzultaci obou partnerských škol byly stanoveny cíle a výstupy v souladu s hlavními prioritami projektu. Těmi jsou:

  1. V kooperaci se zahraničním partnerem vytvořit digitální výukové materiály pro vzdělávací program Elektromobilita využitelné v rámci dalších regionů EU, který by pak mohly využívat další školy v rámci sekundárního školství,
  2. Tvorba vzdělávacích programů (ŠVP, tematické plány) s problematikou elektromobility ve spolupráci s terciárním školstvím (partnerské univerzity v ČR a Norsku) a partnerskými firmami,
  3. Propojení obou partnerských škol při přípravě projektu Erasmus+ mobilit studentů a zaměstnanců,
  1. Aktivní spolupráce se zaměstnavateli v regionech, sledování vývoje v oblastech techniky i zaměstnanosti. Spolupráce s partnerskými VŠ,
  1. Vytvoření Gamebooku v Aj pro Expozici energií,
  2. Vybudování Expozice energií – interaktivní showroom pro veřejnost a žáky základních škol,
  3. Realizace konkrétních školních projektů,
  4. Příprava a realizace E-twinning projektu,
  5. Vytvoření online prostředí pro umístění elektronických učebních materiálů.

 

Na projektu se podílejí následující pracovní skupiny z řad učitelů obou institucí:

  • WP1: Vedení škol a projektoví manažeři
  • WP2: Vyučující odborných předmětů
  • WP3: Vyučující odborných praxí a studentské týmy
  • WP4: Vyučující Aj a IT

 

1 - SPŠ SE se zapojuje do mezinárodního projektu Erasmus+ Partnerství pro spolupráci v oboru Elektromobilita 
2 - SPŠ SE se zapojuje do mezinárodního projektu Erasmus+ Partnerství pro spolupráci v oboru Elektromobilita 

1. 1. 2025 The Start of ‘Education for the Future – Electromobility, Future Transport,
Sustainable Transport’ Project

The Erasmus+ Cooperation Partnership project enables our school to organize international cooperation with our partner school Odda vidaregåande skule/ Odda upper secondary school in Norway. Our school has decided to partner with another technical school from abroad in order to synthesize our experience and know-how in designing and developing new methodologies for the teaching field of Electromobility. In that way, our schools can innovate the vocational education environment and raise the quality of instruction in the two European countries.

 

Project at our school

2024-2-CZ01-KA210-VET-000266645

‘Education for the Future – Electromobility, Future Transport, Sustainable Transport’ Project

 

After a collaborative effort between the two partner schools, the objectives and outputs were defined in line with the main priorities of the project. These are:

  1. Development of digital teaching materials for the Electromobility curriculum in cooperation with the foreign partner. These materials could be used in other EU regions and then used by other schools in secondary education,
  2. Creation of educational programmes (curricula, thematic plans) with electromobility issues in cooperation with tertiary education (partner universities in the Czech Republic and Norway) and partner companies,
  3. Collaborating of the two partner schools in the preparation of the Erasmus+ student and staff mobility project,
  4. Active cooperation with employers in the regions, monitoring developments in the fields of technology and employment. Cooperation with partner higher education centers,
  5. Creation of a Gamebook in ENG for Energy Exposition,
  6. Creation of the Energy Exposition – an interactive showroom for the public and primary school pupils,
  7. Implementation of specific school projects,
  8. Preparation and implementation of an E-twinning project,
  9. Creation of an online platform to host the e-learning materials.

cs_CZCzech