Maturitní zkoušky 2025: Přehled výsledků a úspěchů našich čtvrtých ročníků

Dva týdny na konci května 2025 proběhly na naší škole profilové části maturitních zkoušek. Po předchozích didaktických testech z českého jazyka, matematiky a cizích jazyků tak završili studenti své čtyřleté studium.

A s jakými výsledky jednotlivé třídy skončily?

Třída 4.EA

  • Počet maturujících: 30 studentů (z toho 3 dívky)
  • Prospěli s vyznamenáním: 9 (Martin Felenda, Terry Gubrických, Václav Jícha, Matěj Kopeček, Denis Majrich, Jan Reiský, Miroslav Sojka, Jan Jacob Steringa, Tadeáš Zahradník)
  • Prospěli: 16
  • Neprospěl: 5

Úspěšné zvládnutí maturitní zkoušky ve třídě 4.EA jen potvrdilo celkové nadšení a zodpovědný přístup, který studenti projevovali po celou dobu studia. V průběhu zkoušek byla vidět dobrá příprava, kterou studenti prokázali nejen ve společné části, ale i v profilových předmětech.

Potěšilo mě, že kromě studentů s vyznamenáním (celkem 9) se v této třídě našli i další, kteří předvedli velmi kvalitní výsledky a vyrovnané výkony ve všech částech zkoušky. Rád bych vyzdvihl také studenty, kteří odmaturovali na samé – svědčí to o jejich mimořádné píli a schopnosti zvládat zátěž.

Celkově lze maturitní zkoušku ve třídě 4.EA hodnotit jako nadprůměrně úspěšnou. Věřím, že studentům tyto zkušenosti otevřou dveře k dalšímu studiu i profesnímu životu.

Mgr. Bc. Jiří Hána                                                                                         

Třída 4.EB

  • Počet maturujících: 29 studentů (z toho 1 dívka)
  • Prospěli s vyznamenáním: 9 (Hana Bartyzalová, Filip Farka, Libor Homolka, Šimon Jindrle, Petr Klabouch, Adam Klíma, Jáchym Šonka, Vojtěch Šťastný, Adam Vácha)
  • Prospěli: 20
  • Neprospěl: 0

Při ústních zkouškách studenti svými výsledky potvrdili svoji pověst z průběhu celého studia o šikovné třídě. Chtěli i na závěr vše úspěšně zvládnout a bylo vidět, že tomu odpovídala příprava a následně i předvedené výkony.

Myslím, že vedle studentů s vyznamenáním (což byla 1/3 třídy) je vhodné upozornit na studenty Šimona Jindrleho a Vojtěcha Šťastného, kteří odmaturovali na samé jedničky včetně praktické maturitní zkoušky, respektive obhajoby maturitní práce.

Celkově nezbývá než konstatovat, že celý průběh maturit byl v podání třídy 4.EB nadprůměrně úspěšný. Studenti prokázali svým znalostmi a dovednostmi své kvality a věřím, že se jim bude i v budoucnu dařit a dokážou se prosadit.

Mgr. Ivan Dušek

Třída 4.SA

  • Počet maturujících: 20 studentů (z toho 3 dívky)
  • Prospěli: 16
  • Neprospěl: 4
  • Neukončili 4. ročník: 2

Ve třídě se během koronavirových opatření a následném období v 1. ročníku vyskytly kázeňské problémy, které i díky nevhodným zásahům ze strany rodičů vedly k narušení vztahů mezi žáky. Ve třídě vznikly skupiny žáků, které spolu špatně komunikovaly, a tak se nepodařilo vytvořit funkční třídní kolektiv. Tento stav se částečně upravil až ve 3. ročníku.

Většina studentů neměla žádnou významnou motivaci k dosažení lepších výsledků, přestože chtěli pokračovat ve studiu na vysokých školách, především technického směru. Převážně se jednalo o stav, kdy se snažili splnit pouze minimální požadavky na postoupení do dalšího ročníku. Atmosféra ve třídním kolektivu brzdila jedince, kteří by byli schopni dosáhnout lepších výsledků. Ocenění studentů v různých předmětech a aktivitách na základě dopředu známých kritérií někdy vedlo ze strany žáků, nebo častěji jejich rodičů, ke zpochybňování objektivnosti hodnocení a ve třídě vyvolávalo další antipatie mezi jedinci i skupinami žáků. Na konci třetího ročníku odešlo několik žáků z prospěchových důvodů a vztahy ve třídě i ve studijních výsledcích se zlepšily.

Ve 4. ročníku se situace ve třídě srovnala, ale slabé základy ve znalostech především z odborných předmětů z předchozích let omezovaly dosažení dobrých výsledků. Příprava na maturity tak byla pro mnohé z žáků výrazně obtížnější, což se odrazilo v klasifikaci na konci studia i u maturity samotné.

Poslední ročník studia byl obtížný především pro dva z žáků, kteří z důvodů psychického zdravotního stavu studium zvládali velmi obtížně. V řádném termínu se podařilo odmaturovat pouze jednomu z nich s dobrým výsledkem.

Maturitní ples a maturita samotná byly okamžiky, kdy třída dokázala pracovat jako tým. Vzhledem k průběhu studia a všem problémům, které třída mezi sebou měla, lze průběh maturit hodnotit jako úspěšný, třebaže výsledky byly celkově slabší.

Ing. Vilém Čejka

Třída 4.SB

  • Počet maturujících: 22 studentů
  • Prospěli s vyznamenáním: 2
  • Prospěli: 17
  • Neprospěli: 3 (včetně neúspěšného DT)
  • Neukončili 4. ročník: 4

Při ústních zkouškách studenti svými výsledky spíše překvapili, protože jejich výsledky na konci čtvrtého ročníku byly v mnoha případech horší. Bylo vidět, že studenti chtějí ústní část maturit úspěšně zvládnout, tomu odpovídala i příprava a pak i předvedené výkony.

Celkově lze hodnotit celý průběh maturit úspěšný, kdy si všichni maturanti museli známku vybojovat svými znalostmi. I na dostatečnou museli studenti předvést nějaký výkon.

Ing. Petr Kroupa

Závěrem

Maturitní zkoušky školního roku 2024/2025 potvrdily připravenost většiny našich studentů i kvalitu pedagogického vedení. Každý úspěch je výsledkem dlouhodobé práce – jak ze strany studentů, tak vyučujících. Gratulujeme všem úspěšným absolventům a přejeme jim mnoho štěstí a sil do další životní etapy!

cs_CZCzech