Měli jsme zde vlastní stánek v rámci sekce Indie Showcase (prezentace nezávislých her), kde jsme prezentovali naši hru „V Kashi“. Hra nabízí čtyři příběhové linie, v nichž se postava studenta dostává do různých dluhových pastí a snaží se z nich dostat. Každý příběh může skončit buď dobrým, nebo špatným koncem, celkově je hra velmi poučná, protože ukazuje, jak důležitá jsou správná rozhodnutí a finanční gramotnost.
Na místě jsme si mohli prohlédnout desítky dalších studentských i profesionálních her, popovídat si s jejich autory a načerpat inspiraci i cennou zpětnou vazbu. Nechyběly originální herní mechaniky, úchvatný vizuál ani technické vychytávky. Bylo skvělé vidět, kam až se dá s odhodláním, nápadem a týmem dostat.
Velkou část dne jsme trávili také na přednáškách a workshopech, kde vystoupili vývojáři, grafici, manažeři a jiní zástupci z renomovaných studií jako Bohemia Interactive, CD Projekt RED, Warhorse Studios nebo Amanita Design. Dozvěděli jsme se, jak vypadá vývoj her „za oponou“, jak pracovat s herním příběhem, co znamená být level designér a proč je důležitá zpětná vazba od hráčů. V letošních přednáškách rozhodně dominovalo i téma umělé inteligence a jeho využití ve vývoji.
Večer jsme se pak účastnili neformálních setkání konaných v rámci konference, kde jsme se mohli bavit s dalšími vývojáři, studenty a lidmi z oboru v uvolněné atmosféře. Právě tady často padaly ty nejcennější rady a vznikaly kontakty, které mohou být do budoucna klíčové.
(text Lukáš Koleňák, 1. ER; fotografie Mgr. Daniela Marková, Kyrylo Tavolzhanskyi, 2. ER, Lukáš Koleňák, 1. ER)









