DigiDen 2025: Technologie, které baví i inspirují 

Dne 20. května 2025 se naše škola zúčastnila soutěžního dne DigiDen 2025, který se konal v Kongresovém centru v Třeboni pod záštitou Jihočeské hospodářské komory a projektu Impuls pro kariéru a praxi.

Akce nabídla jedinečnou příležitost pro studenty středních škol z celého kraje představit své technické dovednosti, kreativitu a týmového ducha. 

Naši žáci se zapojili do čtyř soutěžních disciplín ze šesti, které prověřily jejich znalosti z programování, digitální gramotnosti i práce s moderními technologiemi. Výrazným příkladem byla disciplína programování v Minecraft Education, kde studenti prokázali schopnost algoritmizace i spolupráce při řešení komplexního zadání v simulovaném prostředí.  

Název disciplíny Popis Složení týmů: Umístění 
Programování v Minecraft Education Týmová práce na programování a algoritmizaci v prostředí Minecraft. Filip Adamec, Tadeáš Řehoř, Václav Janda (všichni 1.ER) 3. místo 
Programování micro:bit Týmová algoritmizace a programování micro:bitů. Petr Syrovátka, Jiří Ferenczi, Marek Klein (všichni 1.ER) 3. místo 
3D printing Tvorba nastavitelného držáku telefonu. Lukáš Brunclík, Marek Buřič (oba 3.ER) 3. místo 
Programování mBot2 Řešení úkolů a prezentace technického projektu s robotem mBot2. Vojtěch Šišpela, Lukáš Pavlík, Pavel Vincenec (všichni 3.ER) Účast 

Děkujeme všem organizátorům, lektorům a porotcům za profesionální přístup a podporu mladých talentů. Velké poděkování patří také našim studentům za jejich nasazení, nápady a výbornou reprezentaci školy. DigiDen 2025 nám potvrdil, že směřujeme správnou cestou a že technologie opravdu mohou bavit i inspirovat. Těšíme se na další ročník! 

(Jan Petrášek) 

en_GBEnglish