Slovinsko – NP Triglav

V neděli 8. září 2019 jsme se vydali přes Rakousko ( jen krátká zastávka u Golling wasserfall) do městečka Ukanc u Bohinjského jezera.

Lilo a lilo tak, že jsme se málem nedostali do našeho domečku OB SAVICI.

V pondělí jsme vyrazili prozkoumat nejprve východní břeh jezera – turistické městečko Ribčev Laz a Starou Fužinu, soutěsku potoka Mostnica a Hudičev most. Po krátké zastávce na oběd jsme se vydali na hřbitov padlých v první světové válce a pak vyšplhali k nejvyššímu slovinskému vodopádu Savica. Cestou jsme mysleli na vojáky, kteří tady v 1. světové válce bojovali… Trochu i pršelo, odměnou za putování v dešti nám byla krásná duha a vodopád plný vody, která padala z výšky 78m do jasně zeleného jezírka.

V úterý jsme nejprve obdivovali profesionalitu našeho pana řidiče v úzkých serpentinách a potom jsme se toulali na náhorní plošině Pokljuka, viděli pastviny, krávy, koně i osly, také naučnou stezku kolem rašeliniště a nasbírali houby k večeři. Pokračovali jsme do střediska proslulého pořádáním biatlonových závodů a měli jsme štěstí, na helioportu jsme mohli obdivovat Kuguara, vojenskou helikoptéru airbusového typu za necelých 20 miliónů dolarů. Odpoledne jsme prozkoumali městečko Bohinjská Bystrica. Moc se nám líbilo v muzeu Tomaža Godca. Celé jedno patro bylo věnované dvanácti krvavým bitvám na řece Soči.

Ve středu jsem se lanovkou nechali vyvézt nad Bohinjské jezero. Počasí bylo skvělé, výhledy úchvatné. Pořádně jsme si prohlídli i horu Triglav – 2864 m nm.

Někteří dobyli nejvyšší vrchol Vogel – 1922 m nm, jiní Šiju 1880 m nm. Téměř všichni poobědvali v restauraci na vrcholu Orlova Glava, kde podávali místní speciality : ričet,  polévku s uzeným a kroupami, moc dobrou jotu – zelnici, guláš se speciálními knedlíky a taky štrůdl. S jablky nebo s jablky a tvarohem. Po návratu do našeho domečku si pár odvážlivců zaplavalo v Bohinjském jezeru a večer jsme grilovali. Nejen maso, ale také ryby a sýry a zeleninu.

Ve čtvrtek jsme si prošli velmi fotogenickou soutěsku Vintgar na řece Radovně a přes kostelík sv. Katěřiny nad vesničkou Zasip a kopec Hom jsme se vrátili zpět k autobusu. Odpoledne jsme navštívili hrad Bled – přišli jsme téměř přesně na představení „Little Tony“ a pak jsme si každý podle svého zájmu užili překrásné městečko a jezero s termálními prameny.

Poslední večer jsme strávili u čokoládové fontány s ovocem.

Ráno jsme vše sbalili, odevzdali klíče a vyrazili na zpáteční cestu. Ještě jsme se zastavili v  městečku Kranjska Gora – dějišti mnoha zimních světových pohárů. Krátce jsme protáhli nohy v národním parku Zelenci – krásná smaragdová jezírka, která vytváří podzemní pramen Nadiža.

Ve večerních hodinách jsme se plni zážitků vrátili zase před naší školu a už se těšíme na příští putování.

Fotografie naleznete ve fotogalerii.